2011年3月21日 星期一

home made ketchup - recipe by michael simth

給很愛煮飯的維尼

home made ketchup

796 ml chop tomatoes
156 ml tomato paste
1 large onion, chopped
250 ml (1 cup) red wine vinegar
125 ml (1/2 cup) sugar
125 ml (1/2 cup) olive oil
30 ml (2 tablespoons) ground nutmeg
2 ml (1/2 teaspoon) ground allspice (應該可以用台灣的五香粉代替吧)
2-3 bay leaves (沒有應該也ok吧)
one or two sprinkles of salt and pepper

Toss all the ingredients into an large saucepan. Place over medium heat and bring to a simmer.
Continue cooking, stirring occasionally, until mixture reduces by half about 30 minutes.

Cool the ketchup to room temperature and then puree then mixture in a blender .....

here you go, home-made ketchup.

4 則留言:

wenny 提到...

oh真是感謝!!
是說材料還真是一整串哪!!!我還以為番茄醬只要番茄一直煮煮到爛就好了咧@@!! 原來還真不簡單!
那個tomato paste是不是一種叫做番茄膏的東西?? 我在某部落格好像有看過~ 不過台灣有在賣嗎?
等我做出來的話,會先來跟你炫燿!哈哈哈!!

sydneythefly 提到...

那幾天你會去逛的超市應該有吧
jasons(是叫這個名嗎?)
沒有的話用琵琶膏吧 (瘋了)
如果你沒有番茄放多一點
煮久一點就ok拉

wenny 提到...

阿對了~~~ 我要你的番茄肉醬食譜! 謝謝! (有出現在部落格過嗎?? 如果有跟我說我去找!^^)

sydneythefly 提到...

wenny
這幾天我寫給你
我發現再自己的blog也找不到了
你要是有找到跟我說
我也不記得我後來有寫還是沒寫