2010年5月28日 星期五

grandpa


早上跟tati在床上聊天
tati問我可以放風箏了嗎?
我說今天還是雨天
等天氣好了我們就去放風箏

我跟tati說以前grandpa會做風箏給媽媽
tati疑惑的問 who is grandpa?
我: grandpa is my daddy.
TATI: ohhh~and where is grandpa?
我: grandpa is sleeping in the sky.
TATI: so when the sun comes up grandpa will come and give you a smile.
我: yes! (真有你的)
TATI: and when the weather is nice, grandpa will make us a kite.

跟小孩說話有時不開心的話題也變得開心

沒有留言: